Ψηφιακοί πολίτες στην εποχή του κορονοϊού

Το Νοέμβριο του 2019 το σχολείο μας ήταν ένα από τα δέκα που επιλέχθηκαν για να συμμετέχει στο πρόγραμμα της Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Συμβουλίου της Ευρώπης: «Digital Citizenship Education – Έργο Εκπαίδευσης για την Ψηφιακή Ιθαγένεια στα σχολεία» Στα πλαίσια του προγράμματος είχαμε προγραμματίσει δραστηριότητες ποικίλου περιεχομένου που θα μας βοηθούσαν να κατανοήσουμε καλύτερα την έννοια της ψηφιακής ιθαγένειας και την ιδιότητα του ψηφιακού πολίτη, όπως :
  • Επισκέψεις στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών για συμμετοχή στο βιωματικό πρόγραμμα: «Ο χρήστης Αριστοτέλης θέλει να συνδεθεί μαζί σας: Ένα ταξίδι στο χρόνο, από τον Αριστοτελικό λόγο στον άγνωστο κόσμο του διαδικτύου»
  • Συνεντεύξεις από γονείς και συμμαθητές μας άλλων τάξεων σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη χρήση του διαδικτύου
  • Ενημέρωση για επιμέρους θέματα από αρμόδιους φορείς
  • Επικοινωνία με σχολεία του εξωτερικού
  • Δημιουργία ιστολογίου για την παρακολούθηση των δράσεων και τη δημοσίευση των εργασιών που αναλάβαμε να εκπονήσουμε πάνω σε κάποιους από τους τομείς της Ψηφιακής Ιθαγένειας
Δυστυχώς η καραντίνα στην οποία χρειάστηκε να μπούμε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού μας πρόλαβε και αναγκαστήκαμε να ματαιώσουμε πολλές από τις προγραμματισμένες δράσεις και τη συμμετοχή μας σε αυτές.

Ωστόσο μέσα από τον νέο αυτό επιβεβλημένο τρόπο ζωής, βιώσαμε έντονα τη συμμετοχή μας σε μια ψηφιακή κοινότητα παγκόσμιου χαρακτήρα, που έγινε και η μοναδική διέξοδος επαφής μας με τον έξω κόσμο. Κάθε δραστηριότητα της καθημερινής μας ζωής, πέρα από το οικογενειακό μας περιβάλλον, μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσα από το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες που αυτό μας παρέχει.

Η εκπαίδευση, η ενημέρωση, η επικοινωνία με τους φίλους μας, η ψυχαγωγία οποιασδήποτε μορφής, οι αγορές καθώς και η συνδιαλλαγή με κρατικές υπηρεσίες, όλα συνέχισαν να υπάρχουν και να συμβαίνουν μέσω του διαδικτύου. Κάθε τομέας και κάθε θέμα που είχαμε αναλάβει να ερευνήσουμε σχετικά με την ψηφιακή ιθαγένεια, έγινε πια ουσιαστικό κομμάτι της καθημερινής μας ζωής.

Τηλεκπαίδευση σύγχρονη και ασύγχρονη, online ενημέρωση και ψευδείς ειδήσεις (fake news), ασφάλεια στην πλοήγηση στο διαδίκτυο και στις συναλλαγές, ιδιωτικότητα, πρόσβαση και συμπερίληψη στις υπηρεσίες του διαδικτύου, ήταν μερικοί από τομείς που μας απασχόλησαν σε μεγάλο βαθμό όλο αυτό το διάστημα.

Και κάπως έτσι συνειδητοποίησαμε καλύτερα την ιδιότητά μας ως ψηφιακοί πολίτες και η ψηφιακή ιθαγένεια από μια θεωρητική ιδέα που έπρεπε αρχικά να κατανοήσουμε έγινε προσωπικό βίωμα και πράξη. Αυτός άλλωστε δεν ήταν και ο σκοπός του προγράμματος της Ψηφιακής Ιθαγένειας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.