Concepts and definitions

(Βασικές έννοιες και ορισμοί)

“Digital citizen”
is a person who masters the competences for democratic culture in order to be able to competently and positively engage with evolving digital technologies; participate actively, continuously and responsibly in social and civic activities; be involved in a process of lifelong learning (in formal, informal and non-formal settings) and be committed to defending continuously human rights and dignity.

Ψηφιακός πολίτης είναι ένα άτομο που κατέχει τις ικανότητες της δημοκρατικής κουλτούρας προκειμένου να είναι σε θέση να εμπλέκεται με ικανοποιητικό και θετικό τρόπο με τις εξελισσόμενες ψηφιακές τεχνολογίες.
Συμμετέχει ενεργά, διαρκώς και υπεύθυνα σε κοινωνικές και πολιτικές δραστηριότητες, εμπλέκεται σε μια διαδικασία διαβίου μάθησης και δεσμεύεται να υπερασπίζεται διαρκώς τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια.

“Digital citizenship”
is the capacity to participate actively, continuously and responsibly in communities (local, national, global, online and offline) at all levels (political, economic, social, cultural and intercultural).
Ψηφιακή Ιθαγένεια είναι η ικανότητα συμμετοχής σε κοινότητες (τοπικές, εθνικές, παγκόσμιες, online και offline) σε όλα τα επίπεδα (πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και διαπολιτισμικά)

“Digital citizenship education”
is the empowerment of learners of all ages through education or the acquisition of competences for learning and active participation in digital society to exercise and defend their democratic rights and responsibilities online, and to promote and protect human rights, democracy and the rule of law in cyberspace.

Σκοπός της Εκπαίδευσης στην Ψηφιακή Ιθαγένεια είναι η ενδυνάμωση των μαθητών όλων των ηλικιών μέσω της εκπαίδευσης για την απόκτηση ικανοτήτων μάθησης και ενεργούς συμμετοχής στην ψηφιακή κοινωνία ώστε να εξασκούν και να υπερασπίζονται τα δημοκρατικά τους δικαιώματα
στο διαδίκτυο καθώς και να προωθούν και να προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημοκρατία και το ρόλο του νόμου στον κυβερνοχώρο.

Έχουν προσδιοριστεί δέκα τομείς (domains) ικανοτήτων οι οποίοι καλύπτουν επιμέρους θέματα που αφορούν την ψηφιακή ιθαγένεια και συνδυάζονται μεταξύ τους προκειμένου να ολοκληρωθούν και να
επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος εκπαίδευσης στην ψηφιακή ιθαγένεια.
Οι δέκα τομείς ψηφιακής ιθαγένειας ομαδοποιούνται εννοιολογικά σε τρεις ευρύτερες κατηγορίες, με σκοπό να προσδιορίσουν καλύτερα τις ικανότητες που πρέπει να αναπτύξουν οι ψηφιακοί πολίτες:

1η ομάδα: Being Online
  • Access and Inclusion (Πρόσβαση και Συμπερίληψη)
  • Learning and Creativity (Μάθηση και Δημιουργικότητα)
  • Media and Information Literacy (Παιδεία στα ΜΜΕ και στην Πληροφόρηση)
2η ομάδα: Wellbeing Online
  • Ethics and Empathy (Ηθικές αξίες και Ενσυναίσθηση)
  • Health and Wellbeing (Υγεία και Ευημερία)
  • e-Presence and Communications (ηλεκτρονική παρουσία και Επικοινωνίες)
3η ομάδα: Rights Online
  • Active Participation (Ενεργή Συμμετοχή)
  • Rights and Responsibilities (Δικαιώματα και Υποχρεώσεις)
  • Privacy and Security (Ιδιωτικότητα και Ασφάλεια)
  • Consumer Awareness (Ενημέρωση Καταναλωτή)

Πηγή ενημέρωσης και πληροφόρησης:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.